BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

31 Ekim 2011 Pazartesi

TÜRK KAHVESİ NASIL YAPILIR...



   Kahve,Türk kültüründe önemli yer tutar.Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı vardır.Ne güzel bir sözdür bu....Beş dakikalık ziyaretlerde,taziyelerde kültürümüzde yer etmiştir ikram edilmesi...Komşular arası sabah kahvesi:)meşhurdur. Akşam yemeklerinden sonra ise hazmı kolaylaştırdığı söylenir.
   Bende bu akşam kahvemizi yaparken sizlerle paylaşayım istedim.2 fincan kahve için cezveye 4 çay kaşığı kahve ,2 çay kaşığı şeker ve 2 fincan soğuk su konularak karıştırılır.Cezve ocağa konularak kısık ateşte kahve pişirilir.
      Başından bir an olsun ayrılmayın göz açıp kapayıncaya kadar taşar.Kahvenin köpüğü cezvenin ortasına doğru birikmeye başladığında bir kaşık yardımı ile fincanlara bölünür.Tekrar ateşe konularak kaynatılır fincanlara dağıtılan köpüklerin üzerine dökülür.
    Yanında 1 bardak su ile ikram edilir.
     Su ağızdaki diğer tatların yok olması için kahveden önce içilir,daha sonra içilen kahvenin aroması,tadı tamamen hissedilebilsin diye....AFİYET OLSUN...

 
   Bu kahve takımı da eşimin hediyesi ,geçen yıl Bosna Hersek'e gittiğinde Mostar'dan almış.Ama hiç kullanmadım cezvesi  özel bir bakır, odun külünde yapılırmış kahve bu cezvelerde.Kulpsuz fincanların içindeki ay ve yıldızlar ise nereden geldiklerini hatırlamak içinmiş.Orada şekersiz yapılırmış kahve  lokumla ikram edilirmiş,takımdaki şekerlik lokum için..Satın alırken eşim onların   kahve kültürlerini de satıcıdan dinlemiş bana aktardığı ve aklımda kalanı ile anlattım.Umarım ilginizi çekmiştir.

5 yorum:

  1. Bol köpüklü oohhh ellerin dert görmezsin

    YanıtlaSil
  2. bol köpüklü bir fincan kahvenin hatırı biter mi hiç:)))
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. hiçç hayır diyememm böylesine güzel bir kahveye:)
    ellerine sağlık gülüm...
    kahvenin köpüğü ve hatırı bol olsunn...
    gönül dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Kahvenin kokusu mis gibi geldi, ellerinize sağlık. Umarım birgün karşılıklı kahvelerimizi yudumlarız.

    YanıtlaSil
  5. Ben türk kahvesi delisiyim. Öyle nefis görünüyorki, ellerinize saglık. Fincan takımıda çok güzelmiş gerçekten.

    Türk kahvesini ritüellerine uyarak yaparım çünkü bizde kahve saati vardır :) su mutlaka olur ve bende bir yudum kahve bir yudum su diye biliyordum, agızdaki kahve tortusunu silsin ve yeni yuduma hazırlık olsun diye :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...