BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

8 Ekim 2012 Pazartesi

EVDE ELMA SİRKESİ YAPIMI...


ELMA SİRKESİ
   Elmalar küçük küçük doğranır veya meyve sıkacağından geçirilir,(yediğiniz elmaların kabuklarını da isterseniz biriktirerek yapabilirsiniz).Ben  her yıl bahçemdeki elmaların ufak olanlarından yapıyorum. ( daha çabuk oluşsun istenirse daha önce yapılmış doğal sirke veya 1 kaşık bal eklenebilir.)Konulan elma miktarının yarısı kadarda içme suyu ilave edilerek bir kavanoza yerleştirilir. Kavanozun ağzı temiz bir tülbentle örtülür hava almalı ki sirkeleşme başlasın.Birkaç gün karıştırılarak(karıştırılmasında ki maksat hem hava almış olur karışım hemde bu esnada oluşan gazlar atılmış olur,sirkeleşmeyi hızlandıran bir işlemdir bu) 6 hafta veya 8 hafta arasında istenilen sirke tadı sağlanır.Sirke daha sonra tülbentten birkaç kez süzülmeli ki elma parçacıklarından arınsın fermante oluşumu dursun.Fakat ne kadar süzülse de ev yapımı sirke hazır sirkeye göre daha bulanık duruyor.Yada ben yapamıyorum.Ancak ev yapımı oluşu ,doğallığı içerisindeki enzimlerin, vitaminlerin,minerallerin vs zenginliği açısından her zaman tercihimdir .Olgunlaşan sirkenin üzerinde kaygan bir tabaka oluşur bu alınıp atıldıktan sonra sirkemiz tamamen oluştu diyebiliriz.Sirke oluştuktan sonra hava almayan kapaklı kaplarda serin yerde bekletilerek kullanılır.Evde yaptığımız turşulara,salata ve çorbalarımıza da değişik aroması ile tat verir..Bir önemli noktada bakteri oluşmaması için kullandığımız kapları kaynar su ile dezenfekte etmeli ve elmaları çok iyi yıkamalıyız.Yapacak olanlara kolay gelsin..
 
            Hayatınızda ki her şeyin  gönlünüze göre olması dileklerimle..
                                                                                              HOŞÇA KALIN:))

17 yorum:

  1. Hayırlı akşamlar canım, elma sirkesini severim ve çok fazla tüketirim ,senin elma sirken organik olduğu için biraz bulanık olabilir,satın aldıklarımızda koruyucu maddeler var, doğal olsun da bulanık olsun:) farketmez,ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Hazır sirkeler rafine edilmiş olduğundan öyle görünüyor ev sirkeleri bulanık görünse de lezzeti bambaşka. Ellerine sağlık. Afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık bloğunuzu yeni keşfettim maşallah diyiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Selamlar arkadaşım güzel hayırlı bereketli havta dilerim. Ellerine saglık elma sirkesi çok güzel görünüyo maşallah çok maharetlisin canım

    YanıtlaSil
  5. Harikasın başka birşey isteseymişim olacakmış. Daha geçen gün elma sirkesinin faydalarını okumuştum bir yerde. Özellikle evde yapın diyordu. Hemmen yapıyorum canım birincim :)

    YanıtlaSil
  6. elma sirkesini çok severim, yapımıda zor değil anladığım kadarıyla, ellerine sağlık, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Maşallah canım çok hamaratsın evde sirke yapmak süper fikir ellerine,emeğine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar, bende yapacağım. Gerçekten hem çok kolay ve pratik.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş ellerine sağlık,,,,,,,,,,,,,,

    YanıtlaSil
  10. cok değişik bi bilgi ben bilmiyordum paylaşımın için tşkler

    YanıtlaSil
  11. evde yapılan gibisi yok.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. hiçbir şey ev yapımı gibi olmuyor,ellerine sağlık,afiyetle tüket..

    YanıtlaSil
  13. evde yapılan bambaşka tertemiz:) eskiden ben de çok yapardım

    YanıtlaSil
  14. mis gibi olmuştur eminim , güle güle tüket arkadaşım. ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  15. bende dediğiniz gibi yaptım süzdüm ve yüzeyinde çok ince beyazımsı bir tabaka oluştu fakat sirke kokusu yok gibi çürüğümsü bir koku var olmamış olabilir mi?

    YanıtlaSil
  16. merhaba dediğiniz gibi yaptım elma sirkesini süzmemin ardından yaklaşık bir ay sonra yüzeyinde çok ince beyazımsı bir tabaka olustu fakat sirke gibi kokmuyor nedense elma çürüğü gibi kokuyor sirkem olmamış olabilir mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev yapımı sirke rafine edilmediği için rengi rafine sirkeye göre bulanık olabilir.Üzerinde oluşan tabakayı alın atın,sirkeyi oluşum esnasında sıkça karıştırdığınızdan emin misiniz..?Bekledikçe kokusunun ve tadının değişeceğine eminim ağzını bir tülbentle örtüp hava alacak şekilde bir müddet daha bekleterek arada karıştırın tekrar süzün.Kullandığınız elmanın tadı ile ilgili olarak belki erken süzdüğünüz yada tam süzemediğiniz için olabilir.Bazı elmaların şeker miktarı fazla oluyor ve çabuk sirkeleşiyor az olanların 2-3 ayda ancak dönüşümü oluyor.Ben sirkemi 6 aydır kullanıyorum dibinde oluşan az tortu harici problem yok o da rafine olmadığı için.Bekleyin..Cevabınızı merakla bekliyor olacağım.

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......