BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

16 Nisan 2014 Çarşamba

GÜVEÇTE MANTAR SOTE

Merhaba:)
Sayfama hoşgeldiniz sevgili okurlarım,blog arkadaşlarım.. 
Ara vermek istemiyorum aslında ancak yine bir kaç gün yayınlarıma ara vermek zorunda kaldım.Çok yoğun tempolu günler yaşıyorum,havalar tam ısınmasa da bahçe ile ilgilenmek saksı çiçeklerimin topraklarını, saksılarını yenilemek,evde bahar temizliği,boya -badana her yıl illaki evin bir yerinde yaptığımız değişikliğe bu yılda balkon kapısını değiştirmek,kızların  odasına yaptığımız tadilatlar eklenince işler büyüdü.

   

  Akşam yemeğine  mola  vermişken  gelen ziyaretçilerimi  güncellenmiş bir sayfa ile karşılamak için hazırlaması pratik yemek tarifimi paylaşayım istedim.

       
         MALZEMELER:(5 kişilik)
10-12 adet  mantar,
5 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri,
3 adet yeşil sivri biber,
2 adet domates,
1 adet kuru soğan,
2-3 diş sarımsak,
2 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 yemekkaşığı salça,
tuz,karabiber,pul biber
              YAPILIŞI:
    Soğan ve sarımsak yağda kavrulduktan sonra ufak doğranan mantarlar eklenir.Mantar suyunu salıp çekene dek kavrulur ,yeşil biberler eklenir bir iki dakika kavurma işlemine devam edildikten sonra domatesler katılır.Salça,tuz ve baharatlar eklenerek 4-5 dakika pişirilir.
   Tek porsiyonluk güveçlere (dilerseniz büyük  tepside yapıp dilimleyebilirsiniz) paylaştırılarak üstlerine 1 er kaşık rendelenmiş kaşar peyniri dökülüp  fırınlanır.Kaşar peynirleri eriyinceye dek fırınlandıktan sonra sıcak servis yapılır.Afiyet olsun.
     
      NOT:Hafta sonu kahvaltılarınız için de güzel bir alternatif olarak yapabilirsiniz.

Hayatınızda ki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle..

HOŞÇA KALIN:))

6 yorum:

  1. bu akşamda hep mantar görüyorum canım.mantar yemiyorum ama sunum çok güzel.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Kolay gelsin Rabbim kolaylaştırsın zorlaştırmasın.. bahçeni çiçeklerini merak ediyorum paylaşım bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  3. Birsen'cim Rabbim kolaylık versin bende bu yaz kısmetse evip yapılıp Adanaya köye yerleşeceğim Rabbim hayalimin evini nasip edecek inşAllah:))) Güvecin her halini çok severim ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Birsen sende benim gibi büyük işlere kalkışmışsın halini düşünebiliyorum canım Allah kolaylık versin ,bu arada güveç şahane görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Bahar gelince uğraşacak o kadar iş oluyorki Birincim. Çok kolaylklar diliyorum, bizimde tamir, badana yeni bitti ve hala bahçe ile uğraşıyoruz.
    Mantar çok severim ve nefis bir tarif ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Birsencim Allah kolaykılar versin...Bahar işleri çok zor oluyor,bende badana boya yapacağım yağmurların bitmesini bekliyorum...gerçi güzün daha çok iş oluyor sanki,kışlık hazırlamaları falan derken...ne güzel mis gibi oturursun şimdi,sağlıkla ,huzurla inşallah...Dünkü İzmir köfteme yazdığın yoruma cevap yazmıştım;
    Birsencim zaten seninle mutfaklarımız neredeyse aynı...bazan googleden fotoğraflarıma baktığımda birşeyler aradığımda kendi resimlerim yemeklerim sanıyorum bir bakıyorum Birsen...aynı yemek kültürünü paylaşmak böyle birşey...teşekkürler...

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...