BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

20 Ağustos 2014 Çarşamba

MİLFÖY KÜLAHLI MUHALLEBİ

Kızımın doğum gününde yapmış olduğum milföy külahlı muhallebi tarifimi doğum gününden karelerin peşine vakit geçirmeden yayınlıyorum.Yapamam sandığım gözümde büyüttüğüm bir tarifti.Ancak yapımı  biraz uğraşlı olsa da inanın çok zevkli.Ayrıntılı fotoğraflar çektim,umarım yapmak isteyen okurlarım için faydalı olur.Çocuklarında büyüklerinde ilgisini çeken görseli ile sofrada göz dolduran bir tarif özel günler için denemenizi öneriyorum.

MALZEMELER ve YAPILIŞI
Külah için:1 paket milföy,folyo
Muhallebi için:4 su bardağı süt,6 yemek kaşığı şeker,4 yemek kaşığı un,1 yemek kaşığı tereyağı,1 paket vanilya Üzerine:1 çay bardağı damla çikolata,1 çay bardağı pudra şekeri
Yapımı için hazır metal külahlardan kullananlar varmış ,benim bu külahlardan yoktu ayrıca senede en fazla 2-3 kere yapılacak bir şey için mutfak çekmecelerini kalabalıklaştırmanın gereği  yok diyerek metal külah arayışına da girmedim.Bunun yerine folyoyu kare şeklinde keserek külah yaptım.Ağız kısımlarını içeri doğru kıvırarak dik durmasını sağladım.Daha sonra oda sıcaklığında ki milföy yapraklarını şeritler halinde keserek hazırladığım külahlara sardım.1 milföy yaprağını 5 şerite ayırmalısınız .2 şeritle 1 külah sarabiliyorsunuz. Külahların dibinden sarmaya başlayın,alt kısım tam kapalı olmalı ki muhallebi konulduğunda akmasın.Şerit halinde kesilen milföylerle kapladığınız külahları fırın tepsisine dizerek 175 derecede kızarana dek fırınlıyoruz.Ilındıktan sonra içlerinde ki folyoları hafifçe parmak uçlarımızla çok sıkmadan çekip alıyoruz. Folyaları üst üste koyup bir kenara kaldırın bir daha yapmak istediğinizde düzelterek yine kullanabilirsiniz.Bunlar daha az yer kaplıyor:))
Verilen malzemelerle hazırladığımız muhallebi soğuduktan sonra külahları bununla dolduruyoruz 1 er yemek kaşığı muhallebi her bir külaha konularak uç kısımlarına damla çikolata serpiştirilir.Bunun yerine muz-kivi ya da çilek dilimleri,fındık veya ceviz içi ile de sunum yapılabilir.Külah kısımlarına pudra şekeri elenerek servis tabağına alınır.Afiyet olsun...











Her şey gönlünüzce olsun,kendinize iyi bakın.HOŞÇA KALIN:))

3 yorum:

  1. pratik ve güzel
    ellerine sağlık
    kızına uzun sağlıklı bir ömür dilerim canım

    YanıtlaSil
  2. Nice hayırlı ve sağlıklı bir ömür dilerim kızında hep sevdikleriyle beraber mutlu olsun inşaAllah :) Dondurma külahı da kullananları gördüm.. Pratiksin vesselam :))

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel bir görüntü. Ben de denemeyi çok istiyorum.Çocuklar pek severler Kuzuna mutlu seneler biraz geç oldu ama.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...