BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

20 Haziran 2016 Pazartesi

LAVAŞTAN PRATİK ŞEBİT YAĞLAMASI

   Hayırlı Ramazanlar değerli sayfa okurlarım.Sayfama hoş geldiniz.Bugün sizlerle oldukça pratik leziz bir tarif paylaşmak istiyorum.Kayseri yöresine ait Kayseri yağlaması yada şebit(yufka) yağlaması diye bilinen yemeği lavaştan yaptım ve çok beğendim.Tarifin orijinali elde açılıp pişirilen lavaşlarla yapılıyor ancak ben hazır lavaş kullandım.Ramazan sofralarınıza kolayca yapıp sunacağınız bir tat.Yaparken kişi sayısına göre malzemeleri fazla tutabilirsiniz.



MALZEMELER VE YAPIMI:
Kuru soğan yemeklik doğranarak kıyma ile birlikte kavrulur kıyma suyunu salıp çektikten sonra yeşil biberlede kavurma işlemine devam edilerek domates küp doğranarak eklenir.5-6 dakika domatesler iyice pişirildikten sonra salça,tuz,sarımsak ,pul biber,karabiber ilave edilerek karıştırılır.Bir iki dakika tatlar birbirine geçsin diye pişirilerek kenara alınır.




 Isıtılan lavaş servis tabağına alınır üzerine kaşıkla hazırlanan iç yayılır.Üzerine lavaş konulur tekrar kıymalı iç serilir (bu işlemi ben 8 lavaşa yaptım).En üste yine kıyma serilir.



Katlar tamamlanınca  en üste yoğurt dökülerek dörde  beşe lavaşların büyüklüğüne,kişi sayısına  göre bölünerek servis yapılır.(ben ufak lavaş kullanmıştım dörde böldüm dört kişilik oldukça doyurucu bir yemek oldu)Afiyet olsun..

                                                                     
                                       Sağlıkla HOŞ ÇAKALIN:))

4 yorum:

  1. nefis görünüyor canım.iftar için de harika olur.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım pratik ve enfes..Teşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  2. Çok iştah açıcı bir görüntü lezzeti görüntüsünden belli oluyor,elleine sağlık,denemek lazım,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Tavsiye ediyorum Tülincim pratik bir lezzet.Sevgiler..

      Sil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...