BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

26 Eylül 2017 Salı

BÖĞÜRTLEN REÇELİ

GÜNAYDIN..Sayfama hoş geldiniz.



Böğürtlen reçeli yapalı iki hafta olmasına rağmen arşivde sıkışıp kalan tariflerim arasındaydı



           Böğürtlen nazik,hassas bir meyve o nedenle dağılmaması için fazla ellemeden temizce yıkayıp suyu süzülen böğürtlenleri bire bir şeker kullanarak bir kat böğürtlen bir kat şeker olarak tencereye koyalım.Bir gece bekleyip sulandıktan sonra kısık ateşte kaşıkla karıştırmadan tencereyi ara ara sallayarak 14-15 dakika pişirelim.2-3 damla limon suyu sıktıktan sonra 3-4 dakika daha kaynatıp ateşi kapatalım.Burada dikkat edeceğimiz püf noktaları karıştırmadan pişirmek zira sıcağında etkisi ile yumuşayan hassas meyveler ezilip dağılabilir.Reçel bu süre zarfında pişiyor,size biraz sulu gelebilir ancak doğal bir meyve olan böğürtlendeki pektin oranının yüksek olması reçelinizi bekledikçe koyulaştıracaktır.Ben 1 kilo böğürtlene 1 kilo şeker kullandım.Çok hafif mayhoş güzel bir tat oldu.Damak tadınıza göre şeker miktarını eksiltip yada fazlalaştırabilirsiniz.Afiyet olsun.




                                                                                               
                                                      Sağlıkla,hoşça kalın:))

2 yorum:

  1. Merhaba eski dost :) Seni sık sık okudum. Tekrar blog açmaya karar verince ilk sana geldim. Çok çok öpüyorum seni canım benim ❤️

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...