BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

24 Haziran 2016 Cuma

PAŞA PİLAVI

    Hayırlı Ramazanlar değerli okurlarım.Ramazanda iftar sofralarınıza yakışacak bir tarif.Hasan Paşa Pilavı,Ali Paşa Pilavı olarak tarifler üç eksik bir fazla değişse de pilav neticede oldukça nefis .Ben Paşa pilavı olarak sunuyorum :)
 

             Pilav için:
    1 su bardağı pirinç yıkanarak 1 yemek kaşığı tereyağı ve 1 yemek kaşığı zeytin yağında az kavrulur.1 tatlı kaşığı tuz ,bir çay kaşığı şeker ve birkaç damla limon suyu sıkılarak 2 su bardağı et suyu veya sıcak su ilave edilerek kısık ateşte pişirilir.
            Köftesi için:
   400gr kıyma,1 adet rendelenmiş kuru soğan,1 diş sarımsak,tuz,karabiber,pul biber az galeta unu ilave edilerek yoğrulur.Ufak parçalar alınarak yuvarlanıp tavada kızartılarak bir kenara alınır.
            Sosu için:
   1 adet domates rendelenerek 1 yemek kaşığı zeytin yağında sotelenir.1 adet havuçta rendelenerek sosa katılır.1 çay bardağı haşlanmış bezelye ve yarım çay kaşığı tuz ilave edilerek bir iki dakika tatları özleşene dek tavada çevrilir.
          Sonrasında köfteler bu sosa bırakılarak harmanlanır.
   Ben sunum yaparken pasta kalıbına önce soslu köfteleri koydum sonra pilav koyup kaşıkla bastırarak servis yapacağım tepsiye ters çevirip orta yuvarlak kısıma da kalan köfteleri doldurdum.Sofranın görseli ve servis açısından özellikle iftarda servisle uğraşmamak açısından bu sunum daha pratik oldu.      
  Tek porsiyonluk sunumlarda kasenin altına soslu köfteler konularak üzerine pilav bastırılıp ters çevirerek servis yapılabilir.Afiyet olsun...
   Daha önce ki yıllarda blogumda yayınladığım iftar menülerimi facebook sayfamda bu sene güncelliyorum. Sizi sayfama da bekliyorum.Sayfa adresim,https://www.facebook.com/birincisinn/
   Facebook kullanmayan okurlarım ise blogumdaki yan sütunda kategorilemiş olduğum iftar menüleri ve sahur menülerine tıklayarak tariflere kolayca ulaşabilirler.    
             Sağlıkla,HOŞÇA KALIN:)

2 yorum:

  1. Sağlıkla,güzelliklerle dolu mutlu bayramlar diliyorum.Sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. davet masaları içinde harika bir tarif olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...