BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

24 Ocak 2014 Cuma

MİLFÖYDEN BAKLAVA

Hayırlı akşamlar:)


    Milföyden baklava yapmayı daha önce hiç denediniz mi bilmiyorum ama denemediyseniz kesinlikle tavsiye ediyorum.Daha önce hazır baklavalık yufka ile baklava yapmıştım.Tabi el açması baklavanın yerini hiç bir çeşit tutmaz ama baklavalık yufkadansa milföyden yaptığım baklava bana ev baklavasının tadı ve görüntüsüne daha yakın geldi.
   Oldukça pratik hazırlanan baklava tarifim şöyle:

         MALZEMELER:
24 yaprak milföy(tepsi büyüklüğünüze göre  sayı azalıp ,çoğalabilir)
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi,
2 yemek kaşığı toz yeşil fıstık,
1 çay bardağı zeytinyağı,(sıvıyağ ya da tereyağı da kullanılabilir)
       ŞERBETİ İÇİN:
5 su bardağı su,
5 bardak toz şeker,
yarım limonun  suyu

       YAPILIŞI:
     Fırın tepsisini fırça yardımı ile yağladıktan sonra 12 adet milföy yaprağını dikdörtgen fırın tepsisine diziyoruz.Üzerine ceviz içini serpiştiriyoruz.Diğer 12 yaprak milföyü tepsiye serdiklerimizin üzerini kapatacak şekilde diziyoruz.Kare olan milföy yapraklarının her bir yaprağını çarpı şeklinde kesiyoruz.Her bir dilimden 8 dilim üçgen baklava oluyor.1 çay bardağı zeytinyağını tepsinin üstüne her tarafına gelecek şekilde gezdiriyoruz.180 derece fırında kızarana dek pişiriyoruz.
   Şerbet için verilen ölçülerde ki toz şekeri ve suyu 10 dakika kaynattıktan sonra limon suyunu da katıp bir taşım daha kaynatarak ocaktan  alıyoruz. İlk sıcaklığı gittikten sonra fırından çıkardığımız ve ilk sıcaklığı giden milföylerin üzerine döküyoruz.Yarım saat bekleyerek şerbetini iyice çeken baklavaya toz fıstık serperek servis yapıyoruz.Afiyet olsun..
NOT:
Şerbeti çok sıcak dökülmemeli aksi takdirde kızaran çıtır milföyler hamur olur.Tepsininde,şerbetinde ilk sıcaklığı gidene kadar beklemeli.


Ev baklavası tarifim için BURAYA
Baklavalık yufkadan baklava tarifim için BURAYA
Diğer şerbetli tatlı tariflerim içinseBURAYA bakabilirsiniz.

     Hayırlı ve gönlünüze göre geçirebileceğiniz bir hafta sonu diliyorum.Ağzınızın tadı hiç bozulmasın.

                        HOŞÇA KALIN:))

9 yorum:

  1. Gerçektende görüntü ev baklavasına çok benziyor tadını bilmem ama deneme listeme aldım canım.. Ellerine emeklerine sağlık sevgi ve dualarımla.. (Dualarını bekliyorum..)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine emeklerine sağlık.
    Milföyü de baklava yufkasını da çıkaran kimse on numara iş :)))

    YanıtlaSil
  3. çok pratik, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Birincim nefis görünüyor, milföyden nasıl olur bilmiyorum yemek isterdim, cidden nefis görünüyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Canım tatlı krizleri için ideal şipşak hazır ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor .Milföyden hiç denemedim çok merak ettim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canımm harika görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Çok kolaymış kaydettim hemen
    Ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor elinize saglik

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...