BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

6 Aralık 2011 Salı

AŞURE .....

           Öncelikle hepinizin aşure gününü kutluyorum.Dün oruçlu olduğum için aşure yapamadım ,bugün yaptım ve tarifimi sizlerle de paylaşayım istedim.



          MALZEMELER:



2 kase aşurelik buğday,
1 kase nohut,
1kase fasulye,
1 kase fındık içi-fıstık,
7-8 tane kuru incir,
10-15 tane kuru erik,
1 çay bardağı çekirdeksiz kuru üzüm,
5-6 tane karanfil,
3 su bardağı süt
1,5 kg şeker,
yarım çay bardağı gül suyu,
kıvamına göre suyunu ayarlamalısınız.
          ÜZERİ İÇİN:
Tarçın,
ceviz içi,
nar

             YAPILIŞI:
       Akşamdan aşurelik buğday,fasulye ve nohut temizce yıkanır,ıslağa konularak sabah pişirilmeye başlanır.Bekleyen suda pişirin vitamin kaybı olmaması için.
        Daha sonra fındık,fıstık,karanfil,süt,incir,kuru erik,üzüm,gül suyu  ve şeker ilave edilerek ,arada birde karıştırılarak(dibi tutmaması için)pişirmeye devam edilir.
        Koyuluğuna göre su ilave edilir,kıvamı ayarlanırken aşurenin beklerken de koyulaşacağı göz önüne alınmalı ve suyu ona göre ayarlanmalıdır.

      Kaselere aldığımız aşurenin üzerini isteğe göre çeşitli şekilde süsleyebiliriz.Ben ceviz içi,tarçın ve nar taneleri kullandım.Ev halkına ayırdıktan sonra komşularıma da dağıttım.
      Tatlı bir telaş, bir iç huzur oldu..Dualarla paylaşımlar maneviyatımızı güçlendiriyor.Aşure günü de bu günlerden biri...Allah bu mübarek günlerde hepimizin dua ve ibadetlerini makbul eylesin..


      Hepinize sevgilerimi gönderiyorum...

12 yorum:

  1. amiiin canım..
    rabbim kabul buyursun inşallah...
    emeklrine sağlık...
    tatmaya geldim bir kase kaldıysa eğer:)
    bakii muhabbetlerimle canısı...

    YanıtlaSil
  2. Allah kabul etsin canım benim. Ellerine sağlık. Nefis olmuş. Dediğin gibi hepimizin duaları kabul olur inşallah, amin. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. orucunu, aşureni allah kabul etsin arkadaşım...

    YanıtlaSil
  4. Allah kabul etsin canım beim,çok güzel olmuş,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. ellerınıze saglık.

    nefis görünüyor:))))))))))

    YanıtlaSil
  6. allah kabul etsin.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Aşurede nara bayılırım.Kıvamı da çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
  8. allah kabul etsin evine bereket dolsun ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Çok nefis görünüyor gerçekten.

    Allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
  10. Allah kabul etsın canım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  11. ben de yaptım ALLAH kabul etsin ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...