BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

9 Ağustos 2012 Perşembe

BAYAT EKMEK PİZZASI

                  Merhaba:)Herkese günaydın :)
     Bugün ramazan menümü daha geç bir saatte yayınlayarak önceliği Sevgili Nurten Hanım'ın  isteği üzerine geçenlerde bayat ekmekler değerlensin hemde sahurda güzel bir lezzet olsun diye yaptığım bayat ekmek pizzasının tarifine vermek istedim:)
     Sizlerde mutlaka deneyin pişman olmazsınız diyerek tarifime geçmek istiyorum:)
 
       BAYAT EKMEK PİZZASI


         MALZEMELER ve YAPILIŞI:
Bayat ekmek parçacıkları(pide de olabilir),
1su bardağı süt,
3 yumurta,
1 paket kabartma tozu,
 karıştırılarak yağlamış olduğumuz fırın tepsisine dökülerek el veya kaşık yardımı ile bastırılır.
     Bu arada karışım sıvı ise ekmek parçacıkları ilave edebilir yok eğer katı bir karışım oldu ise biraz süt ilave edebilirsiniz.(Ekmeğe tam ölçü veremiyorum çünkü parça bayat ekmeklerle yaptım ama yaklaşık olarak 1,5 ekmeğe eşit olduğunu söyleyebilirim)
1 yemek kaşığı salçayı
yarım çay bardağı zeytinyağı ile karıştırarak karışımın üzerine fırça ile sürüyoruz.
          ÜZERİ İÇİN:
2 adet orta boy domates,
3-4 adet yeşil biber ,
150 gr kıyma,
1 adet soğan  ve kaşar peyniri.Domates ve biberi ufak doğrayarak soğanla beraber kavurduğumuz kıymaya ilave edip harmanlayarak biraz kekik ilave edip ekmeklerin üzerine yayıyoruz.Fırınlayarak kızarana dek pişiriyoruz.Fırından çıkarıp rendelenmiş kaşar peyniri ilave edip tekrar kaşarlar eriyip hafif pembeleşinceye kadar fırına veriyoruz.
    Arzu ederseniz malzemeye sosis,mısır,mantar,sucuk katabilirsiniz veya bunlardan sadece biri veya birkaçı ile yapabilirsiniz tamamen sizin tercihiniz.
                                                           AFİYET OLSUN:))

8 yorum:

  1. İşte buna bayıldım ben dilim dilim yapıyorum kıyıları kuru oluyor böylece kurumazda piazza tabanı gibi olur. Ellerine ve fikrine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ne kadar istemesek de bayat ekmeğin önüne geçemiyoruz çoğu zaman.bu pizza ile hem israfın önüne geçilir hemde epey lezzetli gözüküyor

    YanıtlaSil
  3. canım günaydın:))bu cok guzel bır tarif ..yapılışını okurken bile ağzım sulandı:))ellerine sağlık canım muhakkak deniycem..

    YanıtlaSil
  4. Özellikle bu günlerde artan ekmekler için harika bir tarif. Bu yaşıma kadar tek bir dilim ekmek atmadım.Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel olur hemde kalmış ekmekler değerlendiliyor

    YanıtlaSil
  6. Bayat ekmekleri bu şekilde değerlendirmeyi çok seviyorum. Kıymalı hiç denememiştim. İlk fırsatta deneyeceğim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor :)
    genelde ben kıtır ekmek yapar çorbada yerim bi güzel ama bunu denemeliyim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkür ederim mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...