BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

7 Eylül 2012 Cuma

MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ


Günaydın:))Cumanın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.Böylesi mübarek bir günde Allah dualarımızı kabul etsin,şehitlerimizin yakınlarına Allah sabır versin.Tüm Türkiye'nin başı sağ olsun...
                       
                               
      MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ
   
          MALZEMELER:
2,5 su bardağı mürdüm eriği  (tartısız olunca ölçü böyle oluyor),
2 su bardağı şeker,
1 su bardağı su,
1 yemek kaşığı limon suyu

           YAPILIŞI:
    Mürdüm erikleri yıkanarak suyu süzdükten sonra çekirdekleri çıkarılıp reçeli kaynatacağımız tencereye bir kat erik bir kat şeker olarak serilir.Akşamdan sabaha bekletilerek şekerler erimiş,erikler sulanmış olarak  1 su bardağı su ilave edilerek ateşe konulur.Kaynara çıktıktan sonra ,20 dakika kaynatılır.1 yemek kaşığı limon suyu ilave edilerek 3-4 dakika daha kaynatılarak ateşten alınır.Soğuduktan sonra kuru ve temiz bir kavanoza konularak serin bir yerde muhafaza edilerek tüketilir.AFİYET OLSUN..
           Hepinize gönlünüze göre geçirebileceğiniz,güzel ve mutluluk  dolu günler diliyorum.
                                                                                                                               HOŞÇAKALIN:))

17 yorum:

  1. bu sene köyde erik çok fazlaydı,ekşisini yapan çok oldu. eşimin amcasının hanımı bu şekilde reçelini de yapmıştı :)
    renk de harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık cnm nefis görünüyor.bende heveslendim yapsam mı diye:)

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık mayhoş mayhoş harika olur sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Şu mübarek cuma günün de yaptığın Dualara "Amiin" Yaptığın bu mükemmel rengdeki ve rengi kadar lezzetinin de mükemmel olduğunu düşündüğüm reçeline de Ellerine sağlık diyorum bende :))

    YanıtlaSil
  5. ooo bu reçel kan yapar kan ...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım cok nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  7. Selamünaleyküm çok yakında ben de yapıcam inşaallah ellerine sağlık şifa olsun..

    YanıtlaSil
  8. bayılırım mürdüm eriğine hatta şuan onu yemekle meşgulum :)ellerine sağlık canım reçelide nefis olur mürdümün...

    YanıtlaSil
  9. canımmm ellerine sağlık afiyetle yiyin inşallah..sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  10. NASIL GÜZEL OLUR ONUN RENGİ TADI
    ELLERİNE SAĞLIK
    ELLERİN DERT GÖRMESİN

    YanıtlaSil
  11. Görünüşü ve rengi gerçekten muhteşem. Yapabilenlerin ve sizin ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Çok severim.Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyor,afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  14. öncelikle amin demek istiyorum canım RABBİM bütün şehitlerimize rahmet eylesin,
    ellerine sağlık canım harika bir reçel gerçekten çokda güzel duruyor sen yaparsında olmazmı zaten:))afiyet şekerler olsun canım sevgiler

    YanıtlaSil
  15. canım ellerine sağlık nefis reçeller ,ben pek bilmem reçel yapmasını geniş zamanlarda detaylıca bakarım inşallah nefes nefese her yere yetişmeye çalışıyorum şu günlerde,selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Hiç reçelini yemedim,ama imrendim doğrusu.çok güzel görünüyor...Bitmeden denemem lazım..ellerinize sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Çok severim ama yapması zor gelir
    reçelde beceriksizim ben:(

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...