BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

8 Eylül 2011 Perşembe

GÜZEL BİR GÜNDÜ....

   
     Bugün arkadaşlarımı ağırladım.Küçük kızlarımız aynı yaşta olduklarından çok güzel vakit geçirdiler.Bizde bol bol muhabbet ettik.Onlar için hazırladığım ikramlarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.Aslında hepsi hazırlaması basit bildik şeyler fakat arşivimde olmasını da istedim. Poğaça,tarçınlı kurabiye,haşhaşlı kek,kısır ve kadayıflı etimek tatlısı(kısır ve tatlının resmini çekmeyi unuttum).Eee blok yazmak zor işmiş,daha çok eksiklerim hatalarım olacak şimdiden affınıza sığınıyorum.Yayınladıkça inşallah daha güzel daha kaliteli resimler ve tarifler yayınlarım.
          POĞAÇA TARİFİ:


 Malzemeler;
1 su bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1çay bardağı sıvı yağ
1yumurta(akı içine,sarısı üstüne)
pakmaya
1yemek kaşığı toz şeker
1tatlı kaşığı tuz  
aldığı kadar un


Malzemeler yoğrulur,hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olmalı.Üzeri temiz bir bezle örtülüp 30dakika dinlendirilir.Peynir veya çökeleğe maydanoz doğranarak iç hazırlanır ve poğaçaların arasına konur. Ben peynirli yaptım.180 derece fırında 25 dakika pişirilir.Sıcakken özellikle çok lezizdir.Hafta sonu kahvaltıları içinde sıklıkla yaptığım bir hamur işidir.


          HAŞHAŞLI KEK:
Orta boy kek kalıbı için malzemeler:
1nescafe fincanı ile sıvı yağ,
1 nescafe fincanı yoğurt,
1 nescafe fincanı şeker,
1 paket kabartma tozu,
1 çay bardağı haşhaş,
1 yumurta,
2,5 nescafe fincanı un çırpılır,yağlanan kalıba dökülen hamur175 derece fırında 25 dakika pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...