BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

13 Aralık 2011 Salı

PAPATYA SALATA...




 Tarif yıllar öncesinden bir gazetenin verdiği Oktay Usta'nın çay saati için tariflerinden...Senelerdir misafirlerime yaparım çok beğenilir..sizlerle de paylaşmak istedim.Biraz uğraştırıyor ama görüntü muhteşem oluyor sofralara renk katan tarif şöyle:

 4 adet patates haşlanarak rendelenir.Karabiber,tuz ve az yağ ilave edilerek karıştırılır.Servis tabağının ortasına portakal büyüklüğünde konularak ortası çukurlaştırılır.Yan kısımlara da avuçta şekillendirilerek yaprak şeklinde patatesler yerleştirilir bunlarında orta kısımları çukurlaştırılır.


   Kornişon,yeşil zeytin,yeşil soğan,küçük doğranarak haşlanmış havuç 3 çay bardağı yoğurt,1 yemek kaşığı mayonez ve 1 diş sarımsak doğranıp karıştırılarak patateslerin çukurlarına doldurulur.Haşlanmış, çubuk  kesilmiş havuçlar yaprakların arasına dizilir.2 adet yumurta haşlanır.Sarıları tel süzgeçten elenerek ortadaki patatesin üzerine,beyazları ise yaprakların üzerine aynı şekilde serpiştirilir.Maydanoz ile süslenerek servis yapılır.AFİYET OLSUN.

15 yorum:

  1. sonunda blog güncellemen göründüüü:)
    ismini çok sevdim ben bu salatanın:))

    ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Ya nolur yapmayın paylaşmayın böyle güzellikleri :) İnan her gördügümü yapmak istiyorum ve kilo sorunum son bir ayda arttı :)

    Birincim bende daha degişik bir tariften yapmıştım. Şimdi bu hafta sonu denicem bu tarifi, sunumu çok güzel.

    Ellerine saglık..

    YanıtlaSil
  3. çok şık ve lezzetli bir salata,ellerine sağlık,öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Görüntüsü muhteşem olmuş gerçekten. Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. harika görünüyor ellerine sağlık çok güzel olmuş ilk fırsatta ve gelen ilk misafirlerime yapacağım

    YanıtlaSil
  6. görüntüsü harika olmuş misafir sofrası için harika ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir salata, içim açıldı rengarenk..

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. patatesin her şeyi güzel olur hele bizim buralarda çok tüketiriz.. sunum süper süper süper ellerine sağlık arkadaşım. Ocak ayında ganam var mutlaka denilyeceğim ellerine sağlık öpüyorum bybyby.. bende beklerim

    YanıtlaSil
  9. harika bir görüntü olmuş.
    lezzetinden eminim,patates varsa tamamdır zeten canım:)
    ellerine sağlık..
    öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  10. Daha önce hiç görmemiş ve yememiştim böyle bi salatayı. Elinize sağlık valla çok zahmetli ve güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  11. Muhteşem görünüyor muhteşem..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefissssssssssssss olmuş.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel bir sunum olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet şeker olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyor canım ellerine emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. hala readırımda görünmüyorsun canım ya cok can sıkıcı kac günlük yayının gelmiyor sayfama nedendir anlamadım, ellerine saglık sevgilerimle canım:)))))

    YanıtlaSil
  15. Harika bir sunum, müthiş olmuş.
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...