BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

12 Kasım 2012 Pazartesi

FIRINDA LEVREK


         Günaydın:))Sayfama hoş geldiniz,sefalar getirdiniz.Hepinize aydınlık,güzel günler:))
   Hafta sonu burada yağmur vardı,iki gün boyunca yağdı.Bugün hava kapalı ama yağış yok ,her an yağabilir ama.Yağmuru seviyorum,bu mevsimde günler kısa olmasına rağmen  benim için daha üretici geçiyor.Evin içinde kaldıkça türlü işler döküp yapıyorum:)Yazın bahçem nerede ise bütün zamanımı alıyor,el işi fazla yapamıyorum:( Örgü başladım,bitireyim paylaşırım tamam mı:))

 




  Dün akşam yemeğine fırında levrek yaptım.Geçen hafta  tavada az yağda kızartmıştım,acele ile resimleyemedim. Bu kez fırında yapayım,daha sağlıklı diyerek fırında yaptım.Güzel olmuştu ama sanki biz millet olarak kızartma tadını daha mı seviyoruz ne:)Geçen hafta ki gibi kızartmamı yapsaydım diye düşünmedim değil:))
 
    Siz kendi damak tadınıza göre yaparsınız artık.Yağda kızartacak olursanız, balıklar yıkanıp suları süzdükten sonra tuz ve karabiber ile harmanlayarak az mısır ununa bulayıp kızartılır. Fırında levrek tarifim ise kısaca şöyle..

                                                       FIRINDA LEVREK
          MALZEMELER:
4 adet levrek,
3 adet orta boy patates,
2 domates,
2 adet kuru soğan,
2 tane yeşil biber,
yarım çay bardağı zeytinyağı,
tuz,karabiber
        YAPILIŞI:
    Balıkçıdan temizlenmiş olarak alınan levrekler temizce yıkanır.Suları süzdükten sonra zeytinyağı,tuz ve karabiberle marine edilir..Yağlı kağıt serili fırın tepsisine patatesler yıkanıp,soyularak halka halka doğranır,bir kısmı ayrılır. Marine edilen balıklar patates dilimlerinin üzerine dizilerek üstlerine arasına soğan ve domates ,biber halkaları doğranır.Taze çekilmiş karabiber ve az tuz (sebzelere göre)serpilerek 180 derece önceden ısıtılmış fırında 40 dakika pişirilir.Yanında,limon bol yeşillik arzuya göre turşu ile servis yapılır.
 
 
 Dilerseniz balıkları ve sebzeleri tek tek alüminyum folyaya sararak tek kişilik servis yapılacak şekilde  de pişirebilirsiniz. Servis açısından daha rahat olur.Afiyet olsun..

        Hayatınızdaki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle..
                                                                          HOŞÇA KALIN:))

21 yorum:

  1. Günaydin canim hayirli sabahlar ellerine emeklerine saglik .Afiyetler olsun sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bu yıl çok şükür doyduk balığa:) palamutundan çipurasına süsledi sofaralarımızı bereketli olsun:)
    ellerine sağlık canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun sizlere,enfes görünüyor ama dediğin gibi ille yağda kızartma olacak değil mi?

    YanıtlaSil
  4. Buraya yaz geldi desem yeridri yeniden:)
    Kış gelmiş gibi yapıp kaçıp gitti:)
    Balık,hele ki levrek bayılırımm.
    Ellerine sağlık ablacım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım
    çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık yemeğin nefissss güzel dileklerin için teşekkürler canımm sağlıklı mutlu güzel günler olsun :)

    YanıtlaSil
  7. harika bir görüntü birincim,ellerine sağlık canım,hem mutfakta hem diğer hobilerinde kolaylıklar diliyorum:))merakla beklicem güzel örgülerinide:)) selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım benim hamsi dışındaki balıkları pişirme özürüm var hiç cesaret edip deneyemedim ama senin bu levreği hafta sonu deneyeceğim kısmetse

    YanıtlaSil
  9. oooh miiis gibi görünüyor...
    fırında da ne güzel olmuştur...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  10. levrek hiç yemedimama güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık... Balığın bol olduğu şu zamanları iyi değerlendirmek gerek..

    YanıtlaSil
  12. Balığın her halini severim canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Havalar artık iyice soğudu Birincim ama İstanbul iki gündür Yaz gibi. Çarşamba artık yağışlar başlıcakmış.

    Şimdi bu görüntüye bakınca aman annem görmesin dedim :) kaç gündür balık yapalım diyor. Ellerine sağlık gerçekten nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. benim favori balıklarım somon ve hamsidir ama levreğide çok severim ve senin yaptıgın gibi fırında sverim canım..ben hiç bir balığın kızartmasını yıyemıyorum..o yuzden bu balık tam benlık olmuş:)..çok ta nefis görünüyor:)ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  15. Aynen canım yaa,kızarmış balığın tadı başka..:))
    Ellerine sağlık..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  16. levreğin tadı bir başka oluyor fırın olunça iyiçe artıyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  17. hazır geceler uzamışken bende yarım kalan dantelimi elime aldım ama gözlerde iş kalmamış bir sıra bile gidemedim:)balık nefis levreğin en güzel halini yapmışsın bence öyle ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. bu akşam bende yapacağım,ellerine sağlık güzel olmuş

    YanıtlaSil
  19. Aynen canım. Ben de kızartmayı daha çok seviyorum. Bir de balığı soğanla pişirmiyorum. Sanki soğan bozuyor balığı gibi geliyor. Afiyet olsun size. Arada bu da iyidir ama :)

    YanıtlaSil
  20. Kendimi bilmesem hamileyim diycem, bu ara cokkkk balik canim cekiyor simdi ben bunu görünce dahada canim cekti, cok kötüsün :) ellerine saglikkkk nefis nefis nefisssss..............................

    YanıtlaSil
  21. Bak balığa bayılırım canımm ellerine sağlık, hmmm mis mis:))

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...