BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

10 Mayıs 2013 Cuma

PATATES MIHLASI

           Hayırlı sabahlar:))
        HAYIRLI CUMALAR..Cumanın rahmet ve bereketi hepimizin üzerine olsun...
    Bugün yağmurlu bir bahar sabahına uyandık.Ama öyle güzel bir yağmur ki çise çise yağıyor,bahçemi bir turladım:))Ağaçların yaprakları,ektiğimiz sebzeler ,çayır ,çimen daha bir yeşillenmiş  yağan yağmurla sanki..Hava kapalı olduğu için bugün görüntülemedim ama ilk fırsatta bahçemin resimlerini sizlerle paylaşacağım.Hanımelleri nasıl güzel çiçek açtı ,nasılda mis gibi  kokuyorlar anlatamam..
    Rabbim ,bu güzellikleri bizler için yaratmış,Allah'ım, verdiği nimetler karşısında aciz kulları olarak bizlere daima şükür ve hamdı dilimizden eksik etmemeyi nasip etsin inşallah..
    Çoluk çocuk çok severek yediğimiz patates mıhlasını daha önce BURADA tepside yapılışı ile paylaşmıştım.Bugün tencerede yaptım istedim ki bu güzel lezzeti sizlerle de buluşturayım.

                                                   
 PATATES  MIHLASI
        MALZEMELER:

4-5 tane haşlanmış küp doğranmış yada rendelenmiş patates,
1 adet kapya biber,
1 adet kuru soğan,
maydanoz,
kekik,
nane,
dereotu,
tuz,pul biber,karabiber,
5 adet yumurta(kişi sayısına göre değişir:)),
3 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 yemek kaşığı tereyağı

   
          YAPILIŞI:

  Tereyağı eritilerek zeytinyağı ilave edildikten sonra küçük doğradığımız kuru soğanlar eklenir.Kısık ateşte soğanlar kızarmadan sürekli karıştırılarak az su ilave ederek tencerenin kapağını kapatıp 2-3 dakika da pişirilir. Kapya biberler çok küçük  doğranarak soğanlara katılır,biberler kavrulduktan sonra maydanoz,dereotu,nane,kekik,tuz ,pul biber ve karabiber ilave edilir.Patatesler katılır.Baharatlar ve otlar patatesle iyice karıştırılarak özleştirilir.Hazırladığınız kişi sayısına göre kaşıkla bastırılarak patatesin üzerinde yuvalar açılır.Yumurtalar bu yuvalara kırılarak tencerenin kapağı kapatılır,kısık ateşte 2-3 dakikada yumurtalar pişirilir.Afiyet olsun..

         Hayatınızda ki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle..
      HOŞÇA KALIN:))

16 yorum:

  1. hayırlı cumalar elıne sağlık patates sevılmezmı hıc yarın sabah bende yapayım

    YanıtlaSil
  2. Canım hayırlı cumalar ellerine sağlık kahvaltı için harika bir seçenek sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Günaydın hayırlı cumalar.Kahvaltı için çok güzel bir seçenek..Bizim evde de patates çok seviliyor her hali..Ben de notumu alıyorum..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. eskiden annem sık sık yapardı,hatta bir ara benimde yapmışlığım vardır :)uzun zaman olmuş yemeyeli,eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. sanada kuzum mmmmm kokular nerden geliyoki:)))

    YanıtlaSil
  6. hayırlı cumalar birincim,ellerine sağlık canım harika bir görüntü var yine:))tarif içinde çok teşekkürler ilk fırsatta denicem,selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  7. harika görünüyor, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. Selamünaleyküm hayırlı cumalar bahçeni kıskandım doğrusu inşaAllah banada nasib olur.. Bu mıhlamayı çok severim ellerine sağlık çok nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  10. Hiç bilmiyordum bu tarifi Birincim güzel görünüyor. Patatesi çok sevdiğim için denerim mutlaka :) ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  11. anneler günün kutlu olsun Birincim...evlatlarınla birlikte sağlıkla geçireceğin nice mutlu, huzurlu ve güzel yılların olsun inşaAllah...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  12. Çok lezzetli güzel bir alternatif olmuş bence,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım. Hanımellerinin kokusuna bayılırım. Kokusunu duyamasak da fotoğrafları gelecek merakla bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Huzur ortamında yenen her yemek gibi nefis olmuş :) Allah ağzınızın tadını hiç bozmasın, hepinizi korusun inşallah canım benim :)

    YanıtlaSil
  15. Birincisin, bu aralar bende çok yoğunum,sizleri ihmal ettim.Bu kavurmaya bayıldım,elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...