BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

17 Eylül 2011 Cumartesi

KIRMIZI ERİK İLE EVDE MEYVE SUYU YAPIMI........



Kırmızı erikler bahçemizin mahsülü.Topladık,kuruması için içini açıp çekirdeklerini çıkararak temiz bir tahtaya dizdik.Kışın kayısı çekirdeği ile birlikte yemesi pek güzel oluyor.Ben kayısı çekirdeklerini de kırıp kurutuyorum,her şey mis gibi doğal.Acı çekirdekleri kırıp tatlı olması için işlemden geçiriyorum.Bunun tarifini kısa zamanda sizlerle paylaşmak istiyorum inşallah.Ev bahçeli olunca  çok yorucu olsa da hiçbir şey ziyan olsun istemiyorum.Çokta zevkli oluyor uğraşlar. Aslında insan kendi elleri ile ekip dikince dalında seyretmesi bile hoş...Bir kısmını da meyve suyu yaptım.Bunun içinse erikler yıkanarak üstüne çıkacak kadar su ilavesi ile erikler parçalanıncaya kadar pişirilir daha sonra süzeğe alınır,süzülür.Posası ezilmemeli ki suyu berrak olsun.İsteğe bağlı miktarda şeker ilavesi ile tekrar hafif koyulaşıncaya dek kaynatılır.(ben şeker az kullandım biraz ekşi olmasını tercih ettim)soğuduktan sonra konsantre meyve suyunuz hazır.Şişe veya kavanozlarda muhafaza edilerek bir yıl süreyle bozulmadan tüketilebilir.Posasını atmayın,onunla da pestil yapabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...