BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

3 Haziran 2013 Pazartesi

HAVUÇLU KURABİYE

Hayırlı sabahlar:))
Bugün haftanın ilk günü, güzel bir hafta olur inşallah hepimiz için.
Yine gün masamdan kalan bir tarif..Sofranın çiçeği gibiydi benim misafirlerim çok beğendiler..Tarifini aldığım arkadaşım havuç yerine elmada kullanılabileceğini söyledi.Dileyen okuyucum,elma ile de deneyebilir.
Ayrıntılı resimleyerek anigiff görüntüleri hazırladım,beğeneceğinizi umuyorum:))

Sevgili Arkadaşım GÜLCAN'A (GELİBOLU 17-midedenkalbe.blogspot.com) etkinliğinde kolaylıklar dileyerek kucak dolusu sevgi ve selamlarımla birlikte Havuçlu Kurabiye tarifimi gönderiyorum.

HAVUÇLU KURABİYE:






MALZEMELER:
1 yumurta,
1 çay bardağı yoğurt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 çay bardağı pudra şekeri,
100 gr oda sıcaklığında margarin,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
4 bardak un

 

İÇ MALZEMESİ VE HAZIRLANIŞI:

3 adet rendelenmiş havuç,
1 çay bardağı şeker ile kısık ateşte 4-5 dakika pişirilerek 1 çay kaşığı tarçın ve 1 çay bardağı ceviz içi ilave edilerek ateşten alınır.

ÜZERİ İÇİN:
Çilek reçeli (Dilerseniz başka reçelde kullanabilirsiniz),
Hindistan cevizi








     KURABİYENİN YAPILIŞI:
  Kurabiye için verilen malzemeler yoğrularak 5-10 dakika üzeri temiz bir bezle örtülerek dinlendirilir.Daha sonra 2-3 parçaya bölünerek 0,5 ml kalınlığında oklava ile fazla inceltmeden açılarak,açılan hamurun üzeri ufak karelere  bölünür.(kenarlardan çıkan hamurlar tekrar yoğrulur,açılır ve karelere kesilir)
    Her bir karenin üzerine verevine çizikler atılarak hazırlanan iç malzemeden konularak sarılır.Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.Hamur bitene dek bu işlem tekrarlanır.150 derece önceden ısıtılmış fırında 35 dakika kadar fırınlanır.Üzerlerinin beyaz kalmasına dikkat edilir.Fırından çıkan ilk sıcaklığı giden   kurabiyelerin üzerine çilek reçelinden fırça ile sürülür.Sonra Hindistan cevizi serpilerek servis yapılacak tabağa alınır.Afiyet olsun..

Hayatınızda ki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle..
HOŞÇA KALIN:))

15 yorum:

  1. Eline sağlık kurabiyeyi çok seviyorum yanına bir bardak çay nefis olur...

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik canim...

    olsada yesem simdi :-)

    YanıtlaSil
  3. Canım çok severek yaparım ellerine sağlık bir tane aldım sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler canımm ellerine yüreğine sağlık...
    Kurabiyelerin nefis duruyor hımm çayımı alıp gelesim geldi :)
    Bende deniyeceğim bu tarifini inşallah...
    Şimdi burda yayındalar bu güzellikler http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/06/havuclu-kurabiye.html gene beklerimm selamlar :)

    YanıtlaSil
  5. Kurabiye harika görünüyor..dikdörtgen hamuru görünce önce milföy sandım ama baktımki el açmasıymış,ellerine sağlık,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. harikasın arkadaşım mmm çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım cok nefis görünüyor banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık enfes görünüyorlar

    YanıtlaSil
  9. offf.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık....farklı bir lezzet olmuş .....ankaradan sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Canım birincim, herşeyden önce görüntüsü çok güzel zaten :) Yiyen herkese afiyet olsun :)

    Çok kalamıyorum yazdım sebebini blogdan. Tekrar geleceğim :)

    Çok öpüyorum. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  12. bi arkadaşımda yemiştim bende havuçlu.pek güzel oluyor gerçekten.ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Havuçlu kurabiyen nefis görünüyor Birincim, özellikle bu programla hazırlaman tariflerini çok iyi benim çok işime yarıyor :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Havuçlu olması çok hoş,ayrıca ben hamurunu da beğendim.İçini değiştiripte kullanabiliriz,eliniz sağlık Birincisin :))

    YanıtlaSil
  15. Çok nefis görünüyor ellerine sağlık en kısa zamanda yapmam lazım :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...