BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

12 Şubat 2013 Salı

KABURGA DOLMASI

       Kaburga dolması, iç pilavla hazırlanan bir et yemeği ancak iç pilava badem, yada fıstık ve üzüm girince ev halkı bu tadı tutturmuyor.O nedenle ben kendi damak tadımıza göre hazırladığım bir pilavla kaburgayı dolduruyorum.Kuzu eti her zaman yemem ama bu yemekte nefis oluyor,denemelisiniz.

           



                                                         KABURGA DOLMASI

     MALZEMELER:

1,5 kilo kuzu kaburga,
1 su bardağı pirinç,
1 adet kuru soğan,
1 adet kapya biber,
1 adet yeşil biber,
1 tatlı kaşığı tuz
5-6 dal dereotu,
1 çay kaşığı kuru nane,
1 tatlı kaşığı kekik,
1 yemek kaşığı salça,
1 yemek kaşığı tereyağı,
2 yemek kaşığı zeytinyağı,
karabiber,yenibahar,pul biber,



     


             YAPILIŞI:

    Öncelikle kaburganın kemikli kısmı ile eti arası altı bütün kalacak şekilde açılır.(cep gibi:))
Dilerseniz eti alırken kasaba kaburga dolması yapacağınızı söyleyerek hazırlatabilirsiniz.Kaburga kekik,salça ve zeytinyağı ile marine edilerek birkaç saat dolapta bekletilir.Tencereye 2 yemek kaşığı zeytinyağı konularak soğan doğranıp kavrulur. Kapya ve yeşil biberde doğranarak eklenir onlarda kavrularak,yıkayıp süzdüğümüz pirinçler eklenip 1-2 dakika da onlar kavrularak 1 su bardağı su ilave edilerek pişirilir.(1 bardak su ile pirinçler tam pişmiyor ama etle beraber de pişeceği için bu kadar su kullanılır)Karabiber,pul biber,tuz,yenibahar,nane ve ince doğranmış dereotu  pirinçlerin suyunu çekmesine yakın ilave edilir ve pirinçler suyunu çekene kadar pişirilir.
    Tavada eritmiş olduğumuz tereyağın da marine ettiğimiz kaburganın her iki  tarafı 2-3 dakika sotelenir.Daha sonra pişirdiğimiz pilav kaburganın arasına doldurulur.Etrafı çöp şişlerle tutturulur,(pilavların pişerken dışarı çıkmaması için)
   Tencereye alınarak  3 su bardağı sıcak su ilave edilerek 1 saat orta ateşte pişirilir.Ters çevrilerek 1 saat kadar daha  pişirmeye devam edilir.Fırın tepsisine alarak 10-15 dakika da  fırında kızartıp servis yapabilirsiniz.Ben  tencereden direk servis tabağına aldım,dilimleyerek servis yaptım.Sofradakilerin sabırsızlığı yüzünden tabaklara dilimlediğim halini çekemedim:)



   

 NOT:Arasındaki pilavı servis tabağına alıp kaburga kemiklerini tek tek çekip çıkararak etleri pilavın üzerine parçalayarak da servis edilebilir.Et tabiri caizse lokum gibi pişiyor.Afiyet olsun.




           Hayatınızda ki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle..
            HOŞÇA KALIN:))

19 yorum:

  1. çok lezzetli birşeye benziyor...
    şu saate ağzımın suları aktı :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Allah'ımmm bu nasıl iştah açıcı bir görntüdür böyle ve benim gibi bir et severe eziyet oldu bu saatte.
    Kesin rüyama girecek..
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  3. Çok enfes bir yemek olmuş alışıla gelmiş yemeklerin dışında ellerine sağlık.Süper

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Et sevmeyen ben bile olsada tadına baksaydım dedim. Tek tek fotoğraflama içinde teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. bizimkilerde pilav ve ona benzer tariflerde üzüm v.s tatlı malzemeleri hiç sevmezler,hatta zeytinyağlı sarma da bile kullanamıyorum.eline sağlık canım,zahmetli ama nefis bir yemek..

    YanıtlaSil
  6. Ooo Yemede yanında yat .Eline sağlık

    YanıtlaSil
  7. Kuzu etine bayılırım ben :) Harika görünüyor canım. Ellerine sağlık. Ayrıca sarmayı dediğin şekilde yapacağım bu sefer. Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. kimler yedi bu kaburga dolmasını yerken ne mutlu olmuştur yapanın eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. eşim görmemeli bunu ne zamandır istiyor ben yapmıyorum.eti neredeyse her yemekle tüketen bir aile olarak bayılıyoruz böyle tatlara.ellerin dert görmesin.emeğine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Kuzu etine bayılırım bu tarifte oldukça nefiss hiç denememiştim :)

    YanıtlaSil
  11. annemin kurban bayramı sonrası yaptığı özel yemeklerindendir ama ben hiç yapmadım kendimi okadar marifetli görmüyorum galiba:) bayıldığım bir lezzettir,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. offf bu nasıl bir görüntü...ellerine sağlık canım...her hanım yapamaz böyle yemekleri sen maşallah dört dörtlük bir hatunsun....sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Abla hiç bundan yapmadımmmm nasıl güzel bir görüntüsü varrrr off dedim ya:))

    YanıtlaSil
  14. Harika... baska soze gerek yok :) ellerine ,emeklerine saglik...

    YanıtlaSil
  15. Kuzu etini çok severim Birincim :) ya muhteşem bir görüntü bu nefis olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Sabırsızlanmada haklılar bence bu yemek nasıl beklensin harika görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  17. birincim bittim bu ne lezzet hadi gel beraber yiyelim.
    ben iple dikiyorum seninki daha pırati:)
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  18. Harika görünüyor Birsencim ellerine sağlık...Babaannem kurban bayramlarında yapardı küçükken yerdim midem kaldırmazdı...sonraları annemde yapardı çok güzel olur bilirim ama kuzu etini pek yiyemem nedense ağır geliyor bana...sizlere afiyet olsun zahmetli bir yemek...

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...