BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

23 Mayıs 2013 Perşembe

KIZIMIN DOĞUM GÜNÜNDEN...

Hayırlı sabahlar:))
21-Mayıs büyük kızımın doğum günüydü.Teyzeleri ile kutladık. Prensesimin doğum günü için hazırladıklarımı sayfamda paylaşıyorum.Doğum günü yada misafir için hazır menü arayanlara bir öneri, fikir olur umarım.

                                   
                                Açık büfe şeklinde hazırladığım  ikramlarım..


   Arşivimde olan tariflerimi farklı renk yazıyorum üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.Katmer poğaçanın tarifini  ise inşallah  bir sonraki postta yayınlayacağım.                                                        

Menüde:
Katmer Poğaça,
Çilek Buketleri,
Baharatlı Kurabiye,
Un Kurabiyesi,
Çilekli Parfe,
Zeytinyağlı Yaprak Sarma
Yaş Pasta (Hazır)
Boşnak Böreği,




ÇİLEK BUKETLERİ:

Yıkanıp suyu kurulanan çilekler,uçlarından çöp şiş takılarak hazırlanan çikolata sosuna batırılır.(Dilerseniz benmari usulü erittiğiniz çikolataya,dilerseniz hazır çikolata sosunu süt ile hazırlayarak buna bulayabilirsiniz. Ben süt ile hazırladığım çikolata sosunu kullandım.) Çileklerin bir kısmı sosun ardından Hindistan cevizine bulanır.Çileklerin bir kısmı ise pudra şekerine bulanarak üç ayrı tat ve görüntü elde edilerek bardakların içine yerleştirilir.Sofralarda görseli hoş bir görüntü oluyor,denemenizi tavsiye ediyorum.

   
ÇİLEKLİ PARFE:

Çilekli parfe tamamen doğaçlama oldu:))
Çilek buketleri için hazırladığım sostan kalınca 3-4 dilimde hafta sonuna yaptığım kekten  duruyordu  ve evde  krem şanti 1 paket olunca böyle bir şey yapmaya karar verdim.2 paket krem şanti kullanarak yaparsanız  tatlınızı , çikolata sosun yerine 1 paket krem şantiyi  dökün ve  çikolata sosunu  parfeyi kalıptan çıkarınca üzerine dökerek kullanın.Ama böylede nefis olmuştu.Mutfakta çareler bitmiyor:))

MALZEMELER:  

1 paket krem şanti,
1 su bardağı süt  krem şantiyi hazırlamak için,
1 paket çikolata sos,
2,5 bardak süt çikolata sosunu hazırlamak için,
2-3 dilim kek,
1 kase doğranmış çilek,

                                                            YAPILIŞI:

Kek kalıbını yapışmayı önlemek için  streçle kaplayın. (Slikon kek  kalıplarında buna gerek yok.)Çikolata sosunu dökün.Hazırladığınız krem şantinin içine parçaladığınız kekleri ve doğramış olduğunuz çilekleri ekleyerek karıştırıp çikolata sosun üzerine her tarafa aynı gelecek şekilde yayın . Dondurucunuz da  4-5 saat dinlendirdikten sonra servise yakın çıkarın,dilimleyerek servis yapın..Afiyet olsun..

Kızıma bir kezde buradan sağlıklı,uzun ömürler diliyorum.Umarım hayatı boyunca her şey gönlünce olsun, yüzü gülsün,kötüler uzak olsun  hayatından:))

Selam ve sevgilerimle....HOŞÇA KALIN:))




                                         

18 yorum:

  1. kızınızın doğum günüsü kutlu olsun ...
    nice mutlu senelere inşallah...
    herşey hariika görünüyor...

    elleirnize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Canım Rabbim kızına sağlık,huzur,mutluluk ve bereket dolu güzel bir ömür nasip etsin.Masa ve menü harika ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. her şey çok güzel görünüyor ALLAH mutlu hayırlı güzel günler versin sevgiler

    YanıtlaSil
  4. oo neler neler var masada süper herşeyy ellerinize sağlık:)kızınızada musmutlu yaşlar

    YanıtlaSil
  5. Rabbim evlatlarimiza uzun omur saglik mutluluk versin hep iyi insanlarla karsilastirsin insallah nice senelere. Ikramlarin zaten harika ellerine saglik canim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. canımm öncelikle kızımızın doğum gününü kutlar ALLAH;TAN hayırlı, sağlıklı, uzunn bir ömür dilerim, yarında benim büyük oğlumun doğum günü:))bu arada harika ikramlıklar görüyorum nefis olduklarınada hiç şüphem yok afiyet şekerler olsun tüm tadanlara,selamlar sevgikler

    YanıtlaSil
  7. Nice güzel yaşlara diyeyim inşallah....sağlıkla huzurla hep mutlulukla geçirsin ömrünü,öpüyorum...
    masadaki lezzetler birbirleriyle yarışıyorlar,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  8. çilek buketlerine bittim ben:)
    Allah uzun ömür versin inşallah kızınızın doğum günü kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  9. hepsı cok guzel elıne sağlık

    YanıtlaSil
  10. harikasınızzzzz, hepsi çok güzelllerrrrrrrrr....

    YanıtlaSil
  11. Canım,
    ellerine sağlık.Harika şeyler hazırlamışsın. Kuzucuğun doğum günü kutlu olsun. Sağlıkla, huzurla, neşeyle geçen bir yıl dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Her şey çok güzel görünüyor canım emekleirne sağlık, kızınında yeni yaşı hayırlı olsun inşallah...Öpüyorum sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  13. maşallah bin maşallah nefis bir masa ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Allah hayırlı sağlıklı ve bereketli ömürler versin.. Allah sizleri birbirinize hasret bırakmasın.. Herşey çok güzel görünüyor sofrada.. pastadan bir dilim aldım canım sağlıcakla kal..

    YanıtlaSil
  15. Birincim her şeyden önce kızının doğum gününü yürekten kutluyor ve öpüyorum. İnşallah çok güzel mutluluklarla dolu bir hayatı olur.
    Hangisine bakayım şaşırdım inan öyle nefis şeyler hazırlamışsınki :) un kurabiyesi çilekli parfe olsada yesem dedirtti, ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  16. Kızının doğum günü kutlu olsun daha nice mutlu yıllara :)
    menü çok güzel ve birbiriyle uyumlu ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. Merhaba. Çilekli parfeyi beğendim. çok güzel görünüyor. Bu arada geçte olsa kızınızın doğum günü kutlu olsun.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...